1 Iunie-Ziua Internationala a Copilului

  

 

1 iunie este prima zi de vara, dar si data la care copii mici, scolari sau adolescenti sunt serbati de parinti, bunici sau matusi. Cand a fost aleasa aceasta zi si dedicata copiilor pana in 18 ani? Inca din anul 1925 la Geneva a fost sustinuta o conferinta mondiala ce avea ca tema bunastarea copiilor. Tot pe 1 iunie in China avea loc in acelasi an o sarbatoare a dragonului prin care se marca inceputul verii. Atunci consulul chinez din SUA a organizat un festival la San Francisco dedicat copiilor chinezi orfani. Din acel an 1 iunie a devenit ziua copilului la nivel mondial, insa cateva tari au propria lor traditie, Spre exemplu India isi serbeaza copiii la 14 noiembrie, Japonia si Coreea de Sud pe 5 mai, Congo de Craciun, pe 25 iunie, Turcia pe 23 aprilie, data care la noi coincide cu Sfantul Gheorghe, Mexic pe 30 aprilie s.a.m.d.  Mai sunt si alte situatii, precum cazul Germaniei in care numai partea de est respecta data internationala, pe cand Germania de Vest  serbeaza copiii la 20 septembrie. Organizatia UNICEF, infiintata in 1946 a stabilit la randul sau o alta zi pentru sarbatorirea copiilor: 20 noiembrie. Desigur ca nu toti adultii au fost binecuvantati cu un suflet de copil, dar daca aveti nepoti nu uitati sa le faceti o mica bucurie, o surpriza de aceasta zi si mai important decat atat, nu uitati de copilul care salasluieste in fiecare dintre noi. Pentru cei singuri, care nu au nici un prichindel cunoscut printre neamuri, prieteni si isi permit o cheltuiala cat de mica, dar cu efect, ar fi frumos sa faca un gest care sa bucure inima chinuita a unui copil din orfelinat. Iar indemnul meu pentru parinti este ca macar de aceasta zi sa strangeti niste hainute, jucarii si ce mai aveti util prin casa si sa mergeti impreuna cu odorul vostru la alti copii sarmani pentru a le aduce micutilor de pretutindeni speranta si surasul pe fetele lor triste, In acest mod, le puteti da copiilor vostri o lectie de viata constructiva in care sa le aratati cum traiesc cei parasiti si sa invete sa pretuiasca pe aceasta cale faptul ca ei beneficiaza macar de unul dintre parinti, ca nu au fost abandonati, ca au un camin cald si primitor, o portie de mancare ii asteapta pe masa cand vin de la scoala sau de la joaca si toate aceste facilitati sunt niste privilegii de care trebuie sa tina cont si sa realizeze ca nu totul li se cuvine sau cum este expresia “nu tot ce zboara se mananca”.. Asa invata sa va aprecieze mai mult pentru sacrificiile facute ca sa ii cresteti si sa ajute la randul lor pe altii atunci cand vor creste. Copilul este darul cel mai de pret, comoara in care investim nu doar bani, ci si afectiune, satisfactia ca am dat viata unui pui de om, ca l-am educat si i-am insuflat niste principii solide pe care le va aplica practic la vremea potrivita, asa ca trebuie sa facem tot posibilul sa ii dedicam aceasta zi ca sa se simta special, asa cum de fapt si este pentru noi parintii lui.

 

//    

10 răspunsuri la 1 Iunie-Ziua Internationala a Copilului

  1. loredana spune:

    da….ziua mea asa cum spuneam si pe blogul meu cineva cred ca vrea sa-mi faca un cadou…:((

  2. […] Mihaella1.1 Iunie-Ziua Internationala a Copilului […]

  3. g1b2i3 spune:

    La multi ani copiilor indiferent de varsta!
    Mi-ar placea sa le fac urari mai frumoase copiilor si sa le daruiesc daruri frumoase….

  4. octavpelin spune:

    LA MULTI COPILA!!!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  5. […] pe:Theodora, Nataşa, Caius, Theo, Ioan Usca, Elisa, Daurel, Tavi, Dispecer Blogosferă , Gina, Mihaela, Mihnea, Theodor Aman – Unirea Principatelor Theodor Aman.Hora Unirii Theodor Aman – Proclamarea […]

  6. VirtualKid spune:

    Este plina lumea de nenorociri chiar si in lumea copiilor.

  7. Andy spune:

    Halo Mihaela, vreau sa-mi cer scuse ca nu va-m mai scris nici un comentar, dar trebuie sa va spun ca nu am mai fost pe acasa de citeva saptamini. Eu sint foarte bolnav si am stat pina vinerea trecuta numai in spitale diferite si acuma astept sa-mi vina un organ pentru transplant. Citeva saptamini am stat numai in coma si acuma trebuie sa invat din nou Laptopul si chiar limba Engleza imi pare ceva dificila. Dar am timp si o sa le invat din nou, prietena mea Doris o sa ma ajute la computer si la Engleza. Va doresc multa sanatate si o zi placuta.

    Andy

    • mihaella1 spune:

      Buna dimineata dl.Andy. Mi-a parut rau sa aud prin ce ati trecut. Va doresc multa sanatate. Eu tocmai m-am intors din vacanta de vara petrecuta in Marmaris-Turcia, voi reveni cu poze, foarte curand. Va doresc un weekend placut!! Cu stima,Mihaela

Lasă un răspuns

