Olanda-tara lalelelor

 

  

 

 

 

 

 

 

Olanda  este o destinatie pentru toate gusturile, aceasta tara avand o varietate mare de atractii turistice, de la unele din cele mai frumoase muzee din lume, campuri pline de lalele, mori de vant de sute de ani, mici orase medievale pana la restaurante de cinci stele saurestaurante traditionale ale diferitelor etnii care traiesc aici.

Orice vacanta in Olanda trebuie sa includa si Amsterdam-ul, considerat a fi unul din cele mai coloarate orase din Europa, aici gasindu-se o multime de cladiri cu o arhitectura superba precum si piete de flori. Una din cele mai frumoase modalitati de a vedea orasul este mergand intr-o croaziera pe canalele ce strabat Amsterdam-ul in toate directiile.

Daca sunteti iubitoi al istoriei si a artelor, capitala Olandei gazduieste unele din cele mai faimoase si mai apreciate muzee din aceasta tara. Rijksmuseum este cel mai mare muzeu olandez, avand peste un milion de vizitatori in fiecare an atrasi de exponatele ce includ picturi, sculpturi si multe altele. Muzeul celebrului pictor olandez Vincent Van Gogh este un alt obiectiv turistic ce merita vizitat. Aici este expusa cea mai mare colectie de picturi ale sale precum si scrisori ale acestuia si opere de arta ale altor artisti contemporani cu Van Gogh.

Hortus  este una din cele mai vechi gradini botanice din Europa, aceasta fiind infiintata ca o gradina cu plante medicinale pentru a fi folosite de doctori acum peste 400 de ani. In prezent gradina botanica gazduieste peste sase mii de specii de plante, fiind o atractie ce nu trebuie ratata in timpul unui sejur in Olanda.

Keukenhof  este un parc imens aflat in Lisse, la aproximativ 50 de km. de Amsterdam. Aici sunt plantate anual peste sapte milioane de flori, gradinile atragand peste 750 000 de vizitatori in fiecare an. Gradinile sunt presarate de banci unde va puteti odihni si exista chiar si locuri amenajate special pentru picnicuri. In 2009 gradinile vor putea fi vizitate doar in perioada 19 martie – 21 mai, programul de vizitare fiind intre orele 08:00 – 19:30.

Rotterdam  este un alt oras important din Olanda, acesta fiind de asemenea si cel mai mare port din Europa si al doilea ca marime din lume. Aici exista o varietate mare de atractii turistice precum festivalul de film, gradina zoologica, arhitectura cladirilor sau muzee. Cel mai apreciat muzeu din Rotterdam este Boijmans-van Beuningen. Aici sunt expuse lucrari ale unor pictori faimosi precum Titian, Tintoretto, Bosch, Bruegel, Van Eyck si Rembrandt.

Delft  este un alt oras din Olanda ce merita vizitat. Aici puteti vizita atelierele artizanale unde inca se produc faimoasele portelanuri alb-albastre ce sunt produse folosind metodele traditionale.

31 de răspunsuri la Olanda-tara lalelelor

  1. octavpelin spune:

    Mihaela,suuuuuuuuuuuper cool aceasta postare,ce faina este Olanda,tara lalelor,o zi minunata🙂
    p.s ai o dedicatie muzicala.

  2. Andy spune:

    Olanda este o tara extraordinar de frumoasa, dar din pacate o cunosc numai din imagini. Am vrut mereu sa vad cimpiile intregi cu lalele. Si inca o frumusete sint morile de vint, care o parte din ele, functioneaza si in ziu de astazi.

    Va doresc o seara placuta…Andy din Germania
    Take care!!

    • mihaella1 spune:

      Buna dimineata. Dl.Andy sper ca in viitorul circuit European care il voi face, sa nu ratez aceasta tara. Am o prietena foarte buna in Olanda, sta in Rotterdam. Ador lalele, nu uitati ca stau in orasul lalelelor🙂. O zi frumoasa va doresc!! Mihaela

  3. Andy spune:

    Mihaela, orasul(…..) unde locuiti dv. se numeste orasul lalelelor? Eu nu am stiut treaba aceasta.
    O zi frumoasa, va doresc….Andy

    • mihaella1 spune:

      Dl.Andy, orasul Pitesti asa este numit:”Orasul lalelelor”, in fiecare an se organizeaza Simfonia Lalelelor,anul acesta cred ca se va organiza in aprilie🙂.Daca aveti timp,sa va uiatti la articolele precedente, am postat poze de la evenimentul de anul trecut. O zi frumoasa in continuare! Toate cele bune va doresc! Mihaela

  4. daurel spune:

    Multumesc pentru sugestii; fiica-mea locuieste in Haga; poate ma reped odata…

    • mihaella1 spune:

      Cu placere dl.Aurel si multumesc pentru vizita🙂. Ce frumos…ati fost vreodata acolo? Sper ca la urmatorul circuit European sa nu ratez aceasta tara. am vazut cateva imagini pe net, superba tara „Morilor de vant”.
      O zi frumoasa in continuare! Mihaela

  5. Manuela spune:

    Buna Mihaela!

    So nice to see this post about Holland!🙂
    Well, you know it, if 1 day you will visit Holland we go to see one of those places together ok ;)…

    I wish you a Beautiful weekend! Enjoy & Relax!

    Many greetings from Holland, Manuela xxx

    • mihaella1 spune:

      Buna Manuela. I’m glad you like it🙂. Hm, for the moment i dream about it, hope my dream come true.
      A nice week-end to you dear friend!!
      Hugs, Mihaela

  6. Mi-ar fi placut sa vizitez Olanda.Imediat dupa decembrie `89 cand am primit cu totii pachete de la olandezi,am corespondat cu o doamna din Olanda al carei nume l-am gasit intrun pachet.
    Ne-a invitat in Olanda pentru o saptamana,ne-am fi dus,dar nu aveam pasapoarte.
    de cativa ani nu mai corespondam,nu a mai scris si nici eu n-am insistat.
    Un weekend minunat!
    http://www.220.ro/lJHrzsPaA6/Love-Me-Vitas-The-Best-Singer

  7. mihaella1 spune:

    D-na Gabi, niciodata nu e tarziu sa vizitati aceasta superba tara. Da, atunci era cu passapoarte, acum se poate calatorii numai cu buletinul in tarile membre U.E. Poate reusiti sa reluati legatura cu acea doamna, asta binenteles daca insistati. Eu imi doresc sa ma duc in olanda, poate la anul, mai ales ca am o foarte buna prietena acolo🙂. Va multumesc pentru superrba melodie.
    Week-end placut in continuare!! Mihaela

  8. Andy spune:

    Life is not the amount of breaths you take. It’s the moments that take your breath away !!🙂

    Viaţa nu este cantitatea de respiraţii luaţi. Este momentul care i-ti ia respiratia!!

    A nice week-end to you!
    Take care…Andy😉

  9. andreiphx spune:

    Intr-adevar, Olanda este o tara superba, daca esti in vizita, pentru noi cei care locuim aici poate nu ni se mai pare ceva extraordinar. Oricum din cele enumerate de tine vin cu precizarea ca Keukenhoff e deschis doar primavara, cand infloresc florile.

    • mihaella1 spune:

      Multumesc Andrei pentru vizita pe blog. Da, orice tara are farmecul ei🙂. Sper ca la anul sa vizitez tara lalelelor. O zi frumoasa iti doresc!

  10. Marius spune:

    Olanda este o tara magnifica… chiar daca se spune ca este cea mai imorala tara din UE sa stiti ca sunt si oameni credinciosi acolo care Il iubesc pe Dumnezeu! Oamenii in general sunt reci, dar sunt foarte deschisi cu strainii,asa mi s au parut mie:-?? Am stat in Lisse, la socrii mei, un orasel micutz,in care se afla si Keukenhof! Pot spune ca cine este Roman, nu se poate adapta acolo, pt ca simti ca nu este o tara vie, nu exista viata, nu ai nici o grija, daca esti sarac, esti ajutat cu tot felul de ajutoare de la stat, nu mai sunt gropile din asfalt specifice Romaniei, nu vezi prea multi oameni pe strada, nu auzi strigate de copiii care se joaca… totul este prea normal si planificat, nu se intampla nici un lucru care sa te ia prin surprindere….

    • mihaella1 spune:

      Multumesc pentru comment-ul de pe blog si pentru aceste detalii despre aceasta tara🙂. Sper ca pe viitor sa vizitez tara lalelelor, mai ales ca am prieteni buni acolo. Hm, ca concluzie sa trag din ce mi-ai spus tu:Olanda e o tara dezvoltata, o tara in care toate lucrurile se pare ca sunt puse la punct.Poate ca mai avem multe de invatat noi ca tara…

  11. Marius spune:

    sa mi aduci si mie o pereche de papucei din lemn de la Madurodam:P este in Den Haag (Haga) cand mergi in NL

  12. Marius spune:

    nu conteaza scorul… important este sa castige Olanda, cu toate ca Spania pleaca vaforita… (am pariat pe Olada, sper sa nu pierd banii:D)

  13. Marius spune:

    100 de lei:P

  14. costel spune:

    am 55 de ani. pot sa ma stabilesc in olanda?

  15. Marius spune:

    Cam dificil sa poti sa te „muti” in Nederland! in primul rand ca sa stai legal acolo, trebuie sa ai rezidenta! adica mergi la IND ( politia pentru straini ) si declari ca esti pe teritoriul Olandei, pt o perioada de 3 luni, sau maxim 6 luni, si locuiesti la o anumita adresa. ei iti pun ceva pe pasaport… Sau mai poti locuii acolo, la fel, legal… in conjuctura cand cineeva din familie, este de cetatenie Olandeza! dar la fel, trebuie mers la IND! sa stiti, ca si la ei, birocratia este la fel de mare, sau chiar mai mare decat la noi in
    Romania!

  16. Cristina spune:

    E o tara minunata si Amsterdamul e nebunie…distractie,multa libertate din toate punctele de federe!

  17. suciu dorian spune:

    oameni buni ..am fost si eu in olanda si am muncit un an de zile.am avut ocazia datorita patronului meu sa vizitez cam 60 la suta din tara.nici nu va puteti imagina ceea ce am vazut acolo voi cei care nu ati fost inca.nu se poate explica prin cuvinte ,trebuie sa fi acolo ca sa simti asta .ce sa mai zic de amsterdam ,senzatia pe care am simtito cand am coborat din masina …uimitor acolo i viata trebuie sa mergeti .bafta tuturor

  18. RADU spune:

    Hello Mihha!Acum a sosit un moment in viata cnd trebuie sa aleg unde vreau sa merg si posibil dc lucrurile merg favorabil sa ma stabilesc acolo.I-ti vine sa crezi lucrul acesta????Tu ce ai alege intre Germania si Olanda,doua tari ultra dezvoltate siiii…….culmea la care am visat si dorit de cnd ma stiu,pt k asta simt, k locul meu nu este aici,in Romania.Vb.bine engleza iar germana am studiat-o inca din liceu 4 ani.Ce interesant ….park de atunci m-i se pregatea acest moment ,plecarea dc pot spune asa.Sunt curios ce vei spune!!!!Traieste in fiecare zi a vietii tale k si cum ar fii ultima si adevarat Freicire i-ti va surade.!!!

    • mihaella1 spune:

      Buna,Radu. Sincer eu as alege Germania🙂. In Olanda nu am fost niciodata, am multi prieteni acolo dar, gandeste-te limba olandeza este foarte grea. Ai spus ca stii germana, asta e un avantaj. Eu iti doresc mult succes in ceea ce ti-ai ales sa faci! O zi buna iti doresc.

Lasă un răspuns

