Sfaturile din batrani, mai adevarate ca niciodata.

De-a lungul timpului, remediile si solutiile care s-au dovedit benefice pentru sanatate s-au transformat in sfaturi care trec din generatie in generatie. Daca suntem raciti, ni se pregateste o supa fierbinte de pui. Daca ne frigem, unii spun ca mierea face minuni. Unele dintre proverbele legate de mentinerea starii de sanatate iti pot ghida viata si comportamentul zilnic, fara a deveni o povara, dar cu efecte miraculoase. Mai mult, ele nu sunt concluziile fruste ale unor experti, ci sintetizeaza experienta a nenumarate generatii.

 Un mar pe zi tine medicul la distanta
 Nu stim ce efecte au observat cei care au formulat aceasta cvasi-teorie, dar, la cunostintele pe care le avem in zilele noastre, putem afirma ca merele pot tine chiar mai multi medici la distanta.
Contin vitamina C, care sprijina sistemul imunitar, si fenoli, care pot reduce nivelul de colesterol, ambele avand actiune antioxidanta impotriva radicalilor liberi, care vor incetini procesul de imbatranire celulara si vor combate stresul oxidativ. Mai mult, pot curata dantura si indeparta bacteriile, contribuind astfel la mentinerea sanatatii cavitatii bucale. S-a sugerat chiar ca o substanta care se gaseste in mere si care poarta numele de cuercetina protejeaza creierul impotriva tulburarilor degenerative precum boala Alzheimer, adaugandu-se actiunii antioxidante a acestuia. Pentru a beneficia din plin de avantajele sale si de cantitatea maxima de fibre pe care o poate oferi, fructul trebuie consumat cu tot cu coaja. Totodata, prin continutul sau de fibre, marul poate scadea glicemia, ofera protectie impotriva anumitor tipuri de cancer si boli cardiovasculare si combate infectiile bacteriene. Ideal ar fi consumul de fructe nestropite, ecologice. Oricum trebuie sa le spalam foarte bine.

 Esti ceea ce mananci
Am putea adauga ca suntem si modul in care mancam. Este mai mult decat evident ca starea de sanatate ne reflecta obiceiurile alimentare. O alimentatie bogata in grasimi, din care lipsesc fructele si legume in cantitate suficienta, mancatul pe fuga, saritul peste micul dejun si cinele mult prea bogate vor avea un impact asupra sanatatii. Nu e de mirare ca predomina afectiunile metabolice, instalate foarte timpuriu. Fructele si legumele vor asigura niveluri suficiente de antioxidanti si de fibre, care ne vor mentine organismul tanar mai mult timp si ii vor furniza substantele nutritive pentru a functiona in mod adecvat.

 Aerul proaspat saraceste medicul
Nu ca i-am dori cuiva sa saraceasca, dar este adevarat ca aerul curat este foarte important pentru sanatate, atat cea fizica, cat si cea mentala. Dormitorul trebuie aerisit seara si dimineata, plimbarile in aer liber ne revigoreaza, iar cei care practica sporturi in aer liber se simt mai putin obositi si mai plini de energie, dar si mai optimisti, cazand mai rar in depresie. Mai mult, vom avea si posibilitatea sa ne bucuram de frumusetea naturii, pe langa care trecem adesea indiferenti, si sa avem o minte sanatoasa intr-un trup sanatos.

 Cauta sa pui pe masa alimente de trei culori
Cercetatorii afirma ca fructele si legumele intens colorate sunt cele care contin o cantitate mare de antioxidanti. Totodata, acestia recomanda ca, dintre cele cinci portii de fructe si legume care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, trei sa fie de culori diferite. Astfel nu vom fi dezarmati in fata atacului radicalilor liberi.

 In cele din urma, nu trebuie sa uitam proverbul principal: mai bine previi decat sa vindeci. Intelepciunea populara abunda in proverbe despre alimentatie, activitate fizica, managementul stresului si, deloc uimitor, chiar fumat. Este evident ca, daca vom avea grija de sanatate inca de la o varsta tanara, nu vom alerga peste ani sa indreptam raul pe care noi insine l-am provocat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: