BZN- o mare formatie in muzica olandeza

BZN este prescurtarea folosita de trupa olandeza, Band zonder Naam, care semnifica “trupa fara nume”.

Au inceput cariera muzicala in 1966, in orasul natal Volendam, ca promotori ai genului pop-rock, cu evidente influente britanice. Formula de start era alcatuita din Jan Veerman (voce), Cees Tol (chitara), Evert Woestenburg (chitara), Jan Tuyp (bass) si Gerrit Woestenburg (percutie).

Dupa cativa ani, au schimbat genul, abordand de aceasta data hard-rock-ul. Suferind cateva schimbari de componenta, au inceput sa cante pop comercial, vocalista Annie Schilder avand un cuvant greu de spus in aceasta privinta. Aceasta formula a fost cea care le-a adus succesul de casa, in timp ei devenind cea mai populara formatie olandeza a tuturor timpurilor.

Primul cantec cu un urias suces de casa a fost “Mon Amour”, care a rezistat saptamani in sir pe locul 1 in topul olandez. Dar faima lor a depasit curand granitele, mai ales ca versurile lor erau in intregime in limba engleza (acest lucru avea sa se schimbe abia in 2003).

Desi trecerea anilor a adus cu sine modificari de componenta, aceasta nu a influentat defel calitatea si succesul trupei. Cea mai notabila modificare a fost schimbarea vocalistei, care a fost inlocuita de Carola Smit. Fratii Tol, autorii majoritatii melodiilor si versurilor, au parasit si ei formatia in 1988.

In 2006 au realizat un ultim turneu, care s-a intins in timp pana in iunie 2007. A fost ultima lor aparitie pe o scena impreuna.

25 Responses to BZN- o mare formatie in muzica olandeza

  1. Andy spune:

    Halo Mihaela, de formatia aceasta olandeza BZN nu am auzit pina acuma. De muzica lor trebuie sa ma mai obijnuiesc. Nu este chiar stilul meu…;)

    Va doresc o zi frumoasa…:)…Andy

    • mihaella1 spune:

      Hallo Andreas. Nu ati auzit de ei? Sunt foarte cunoscuti in toata lumea, cu toate ca ei nu mai canta din 2007. Este o muzica frumoasa,linistitoare :).
      O zi frumoasa va doresc!!! Mihaela

  2. […] Agachi, Elenaagachi, Elisa, forevergreen, Gabriela, Flavius, Isabellelorelai, Sakura, Mirela, Mihaella, Tavi, Zefir, Belle de Jour, Ryana, Sibilla, eu, Vaca verde, Ioan Usca , nou venita in blogosfera, […]

  3. Foarte buni, îmi plăceau enorm în anii 80! Deşi, pe atunci, nu ştiam limba engleză (pentru că studiam doar franceza şi rusa la şcoală), transcriam textele cântecelor exact aşa cum le auzeam, doar ca să le pot cânta şi eu! Se asculta foarte des la petreceri, se cereau, mai ales, „Blue Eyes“ şi „Dance, dance“. Într-adevăr, o mare formaţie!

    • mihaella1 spune:

      Mie imi plac si acum. Pe youtube am vazut cantece traduse in limba romana :). Da, o mare formatie din anii ’80, muzica buna se va asculta mreu si peste ani….

  4. adri spune:

    Ascult cu mare placere BZN de zeci de ani.Pacat ca nu au concertat si in Romania.Ar putea fi cunoscuta aceasta muzica simpla care nu are varsta dar nu are loc de emisie nicaeri la radio sau tv.Au loc mai mult doar cei care dau doar buna ziua cu muzica ieftina ETC

    • mihaella1 spune:

      BZN-va ramane o mare formatie in istoria muzicii internationale.Da, aici nu au concertat niciodata.Recent am cumparat DVD-ul cu ultimul lor concert-superb!!

  5. adri spune:

    Si findca vin sarbatorile de Craciun va recomand sa ascultati un CD specific sfintei sarbatori si care se numeste THE CHRISTMAS ALBUM. Sigur o sa va placa.

  6. adri spune:

    Trupa BZN are multe piese facute folosind muzica specifica zonelor unde au concertat.Ar fi fost interesant daca concertau in Romania ce ar fi compus.

    • mihaella1 spune:

      Da, am observat ca anumite cantece erau specifice anumitor zone in care au concertat. Depinde cine compunea piesele formatiei, poate ca gaseau ceva specific si romanesc in piesele lor daca concertau aici :). Dar, din pacate BZN ramane o “LEGENDA” ca multe alte formatii din anii ’70 si ’80.

  7. Lucian spune:

    Au fost in August 2011 la festivalul de la Mangalia (cu Anie Shilder). Se zvoneste ca vin in Decembrie la Sibiu!

  8. vali marian spune:

    DAAAAAAAAAAA. au fost pe 21 dec 2011 la Sibiu!!!!!!!!Extraordinar!Parca au venit de nicaieri, mai ales cxa se retrasesera din activitate!

  9. Tincuta Cautis spune:

    Imi place BZN foarte mult.! versurile melodiei Ma Helene mon amour

  10. sorin bucuresti spune:

    de ce nu mai cinta carola smith stie cineva

  11. anghel ioan spune:

    MANIERA SI MUZICA INTERPRETATA DE BZN, ESTE DIVINA!!!! TRANSMIT UN MESAJ DE REGRET A CLIPEI, CEA CARE ABIA A TRECUT…….. SUNT FORMIDABILI!!!!! VAZANDU-I CA NU MAI SUNT TINERI, MA CUPRINDE O TRISTETE PROFUNDA A MODULUI IN CARE CLEPSIDRA VIETII A MARCAT NEMILOS SI TIMPUL VIETII MELE CARE S-A SCURS…………!!!!!!!!!!

    • tincuta cautis spune:

      Timpul nu iarta ! Trebuie sa intelegem viata cu toate etapele si clipele ei si sa conservam clipele frumoase pentru mai tarziu….

  12. simonaanca spune:

    eu sant anebunita dupa bzn ai ador.pacat ca am aflat tarziu ca vin an bucuresti si nu mai pot ajunge.oformatie care va fi eterna.

  13. ovidiu.buduroi spune:

    BZN pentru mine inseamna sublimul si frumusetea vietii ce au putut acesti ingeri ai muzicii mondiale sa o transmita milioanelor de oameni iubitori de FRUMOS siBUN SIMT prin muzica lor.Marea mea DURERE este ca mult timp de-acum incolo o sa avem parte de tot felul de CARICATURI MANELISTE care nu produc decat GREATA si DEZGUST

  14. ovidiu.buduroi spune:

    M-am intrebat de multe ori,oare cu ce-om fi gresit noi romanii lui Dumnezeu,de-am ajuns ca intr-o tara atat de frumoasa,ROMANIA sa fim invadati de tot felul de CARAGHIOTENII ANALFABETE cantand MANELE? Tot Dumnezeu daca ne mai scapa de ei sau… Mi-e dor de BZN,ABBA.BONY M si multi altii.Romanii merita muzica si lucruri frumoase.Pentru asta sa ne rugam lui Dumnezeu sa ni le aduca inapoi.

  15. georgeta spune:

    astazi la Timisoara este concert BZN. ABIA ASTEPT-DE MULTI ANI DORESC ACEST CONCERT.

  16. Maria Vaida spune:

    IN 6 03 2014 AU FOST SI LA CLUJ-NAPOCA.A FOST UN SPECTACOL NEMAIPOMENIT DE FRUMOS.JAN ESTE ACELASI GHIDUS DIN TINERETE.II ADOR!!!

  17. romel spune:

    i-am vazut aseara la Bacau!sunt f.buni

  18. adriana spune:

    I-am ascultat inca din anii ’80,cind la radio nu prea aveai muzica,dar aveam un magnetofon cu benzi magnetice inregistrate de afara,iar cind ajungeam acasa ascultam muzica lor. Mi-am dorit foarte mult sa merg la concertul lor in Bucuresti,nu s-a putut, dar am avut norocul sa- i vad la Oradea si Cluj in 2014.Sint formatia mea de suflet,sint extraordinari motiv pentru care au rezistat 40 de ani, in curind vor implini 50 de ani,reunindu-se cu Any. BRVO BZN!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

